Een Vandaag op dinsdag 2 januari 2018

In deze zaal kunnen politieke discussies gevoerd worden. Bij het plaatsen van teksten en citaten dient er rekening gehouden te worden met de copyrights.
Ineke

Een Vandaag op dinsdag 2 januari 2018

Bericht: #259543 Ineke
Di Jan 02 2018, 18;29

EenVANDAAG

Protesten tegen regime Iran houden aan, veel stress onder millennials en Marjan Olfers over Camiel Eurlings: 'Ik zou me doodschamen'. Dit zijn de beste verhalen van EenVandaag.

> Protesten tegen regime Iran houden aan

De protesten in Iran houden aan. Sinds vijf dagen gaan tienduizenden Iraniërs de straat op om te protesteren tegen het huidige regime. Inmiddels zijn er 15 doden te betreuren en zijn honderden mensen gearresteerd. Ook in het buitenland wonende Iraniërs bemoeien zich met de situatie in hun thuisland. De van oorsprong Iraanse Sander Terphuis ontvluchtte zijn land in 1990. Hij is bezorgd over wat er gebeurt in Iran.

> Kroongetuige La Serpe: heb positie onderschat

De kroongetuigeregeling: omstreden deals van het Openbaar Ministerie waarin geharde criminelen belastend verklaren over hun vrienden in ruil voor strafvermindering en een nieuwe identiteit. Ze zorgden in liquidatieproces Passage voor vier keer een levenslange gevangenisstraf. Voor de eerste keer reageert kroongetuige Peter La Serpe.

> Onderzoek: Veel stress onder millennials

Ruim 6 op de 10 mensen tussen de 18 en 38, de zogeheten millennial-generatie, geven aan veel stress te ervaren. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 2000 millennials. Vooral jonge millennials hebben last van stress.

> Marjan Olfers over Eurlings: ‘Ik zou me doodschamen’

Het was waarschijnlijk het tegenovergestelde van waar Camiel Eurlings op had gehoopt. Na zijn verklaring over de mishandeling van zijn ex-vriendin in het NRC nam de roep om zijn aftreden als IOC- en NOC*NSF-lid alleen maar toe. Hoogleraar Sport en Recht Marjan Olfers stelt in Radio EenVandaag dat de positie van Eurlings onhoudbaar is.
Ineke :cat:
Voorwaarts, en niet vergeten.......

Fritsey
drs. koffiezetter

Re: Een Vandaag op dinsdag 2 januari 2018

Bericht: #259544 Fritsey
Di Jan 02 2018, 19;01

Dank je Ineke
.
Voor wijsheid is het nooit te laat!

Terug naar “De vernieuwde Nelson Mandelazaal”